Sklep internetowy to świetny pomysł na biznes, dlatego wielu przedsiębiorców sięga po to rozwiązanie, czasami traktując je jako uzupełnienie sprzedaży stacjonarnej, a czasami jako główne źródło dochodu. Nie każdy sklep stacjonarny jednak zdobywa przychylność klientów. O tym, czy uda mu się odnieść sukces na rynku, decydują trzy rzeczy: asortyment, reklama i strona internetowa. Dziś skupimy się na tej ostatniej – stronie internetowej. Jej działanie i wygląd mają niebagatelny wpływ na opinię o sklepie, dlatego warto zadbać, by prezentowała się jak najlepiej – i nie chodzi tu wyłącznie o wygląd.
O co zadbać projektując sklep internetowy?
Wygląd decyduje o pierwszym wrażeniu i może łatwo zachęcić lub zniechęcić do zakupów, dlatego oprawa graficzna strony naszego sklepu powinna być na najwyższym poziomie: piękna, elegancka, unikalna. Ale to dopiero krok pierwszy, w kolejnych musimy stworzyć odpowiednią aranżację wnętrza i niezawodne zaplecze techniczne. Na aranżację powinny składać się: logiczny układ treści, ułatwiający wyszukiwanie produktów i informacji, oraz takie rozmieszczenie elementów nawigacyjnych, które pozwoli na wygodne, intuicyjne poruszanie się po serwisie. Zaplecze techniczne natomiast powinno obejmować przede wszystkim stabilny serwer, gwarantujący bezawaryjne działanie strony oraz minimalistyczny, pozbawiony zbędnych dodatków kod, który przyspieszy jej ładowanie. Nie zapominajmy też, że strona www naszego sklepu powinna być responsywna. Przeprowadzane w ostatnich latach badania statystyczne jasno pokazują, że klienci sklepów internetowych coraz chętniej robią zakupy przez smartfony. Nie rzucajmy im więc kłód pod nogi. Zadbajmy o to, by nasz serwis można było obsługiwać bez problemu na dowolnym urządzeniu. Więcej informacji na https://alterpage.pl/dedykowane-sklepy-internetowe-46
O czym jeszcze pamiętać projektując sklep internetowy?
Strona internetowa naszego sklepu może się pięknie prezentować na papierze, ale jak sprawdzi się w praktyce? O tym przekonamy się wykonując testy. Przeprowadzenie testów pozwoli zweryfikować funkcjonalność serwisu przed ostatecznym oddaniem go do użytku, czyli publikacją online. Dzięki temu upewnimy się, że strona www sklepu nie tylko pięknie się prezentuje, ale też działa tak, jak powinna, na wszystkich urządzeniach.