Kto z nas nie zna powiedzenia: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”? Jak w każdym porzekadle, podobnie i w tym jest trochę prawdy – ocenianie ludzi po ubiorze jest typowym dla nas zachowaniem. Prawdopodobnie podświadomie analizujemy osobowość na podstawie stylizacji. Zobacz, co odzież może powiedzieć o charakterze człowieka.
Język ubioru
Wygląd zewnętrzny jest jednym z elementów komunikacji niewerbalnej. Twój wizerunek i stylizacja są mniej lub bardziej świadomym komunikatem dla otoczenia, z którego można odczytać:
- humor i samopoczucie,
- emocje i doświadczenia,
- potrzeby,
- osobowość i cechy charakteru,
- preferencje i upodobania,
- zwyczaje,
- sytuację rodzinną i zawodową,
- kompleksy,
- zadania, jakie masz danego dnia do wykonania.
Co stroj mowi o kobiecie?
Wbrew pozorom możemy dokonać szerokiej interpretacji stanu danej osoby na podstawie ciuchów:
- czerwony – sięgają po niego osoby o niskim ciśnieniu krwi lub przemęczone, ale też ludzie pragnący zainteresowania, którzy wytrwale dążą do celu;
- niebieski – podkreśla inteligencję, oryginalność i nieszablonowość myślenia;
- granatowy – jest kolorem dla osób ambitnych, żądnych władzy i chcących kierować innymi;
- żółty – wybierają go ludzie komunikatywni, lubiący dużo mówić;
- pomarańczowy – pozytywne nastawienie do życia i dążenie do wyznaczonych celów;
- grafitowy – ubrania w tym kolorze wybierają osoby poszukujące harmonii i bezpieczeństwa;
- różowy – wołanie o czułość, ciepło, wsparcie i delikatność;
- zielony – sięgają po niego ludzie niespokojni i nerwowi;
Psychologia ubioru
Interpretacji i zrozumienia człowieka możemy dokonywać tylko w sytuacji, gdy ubiera się sam. Pomoc stylisty, choć jest przydatna, jeśli chcemy zakryć mankamenty sylwetki, może powodować złudne wrażenie odbioru.
Sfery ubioru
Ludzkie ciało dzielimy na:
- sferę głowy, która symbolizuje ambicje, marzenia i sposoby myślenia;
- tułów – odnoszący się do działania w obecnej sytuacji;
- sferę dolną, która wyraża to, jak zostaliśmy ukształtowani (korzeń, podstawa).
Dlatego spójrz w lustro, przeanalizuj swój ubiór i zastanów się, co chcesz przekazać otoczeniu. A może w Twojej szafie brakuje ciuchów, które doskonale Cię wyrażą? Jeśli tak, zapoznaj się z ofertą: https://infinityfashion.pl/spodnie i zacznij świadomie tworzyć stylizacje, które wysyłają niewerbalne komunikaty do innych osób.
Rodzaj stroju
Przykładem może być wybór stylizacji luźnych (oznaczających wolność, swoboda i luz, łamanie konwenansów) lub obcisłych ubrań (symbolizujących poukładanie, klarowność i formalność).
Znaczenie kolorów
- szary – doświadczenie, skromność, wierność, zamknięcie w sobie;
- czarny – indywidualizm, aktywność, powaga, elastyczność, inteligencja;
- czerwony – egocentryzm, pewność siebie, żądza władzy, energia;
- biały – realizm, uczuciowość, pomysłowość;
- żółty – pracowitość, koncentracja, gadatliwość, kreatywność;
- pomarańczowy – dynamiczność, zapał do pracy, pomysłowość;
- zielony – lojalność, spokój, przyjazne nastawienie, bezkonfliktowość;
- niebieski – potrzeba dokonań, inteligencja, pracowitość, kreatywność, twórczość;
- granatowy – chęć kontroli, odpowiedzialność, profesjonalizm;
- fioletowy – romantyzm, doświadczenie, zainteresowanie sferą duchowości, gotowość do poświęcenia;
- brązowy – realizm, niezawodność, rzetelność, równowaga i stabilność życiowa.
Ubrania są naszym okryciem przed światem zewnętrznym, które doskonale potrafią maskować, to, co chcemy ukryć, ale i podkreślić to, co chcemy przekazać innym.