Kto z nas nie zna powiedzenia: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”? Jak w każdym porzekadle, podobnie i w tym jest trochę prawdy – ocenianie ludzi po ubiorze jest typowym dla nas zachowaniem. Prawdopodobnie podświadomie analizujemy osobowość na podstawie stylizacji. Zobacz, co odzież może powiedzieć o charakterze człowieka.

Język ubioru

Wygląd zewnętrzny jest jednym z elementów komunikacji niewerbalnej. Twój wizerunek i stylizacja są mniej lub bardziej świadomym komunikatem dla otoczenia, z którego można odczytać:

  • humor i samopoczucie,
  • emocje i doświadczenia,
  • potrzeby,
  • osobowość i cechy charakteru,
  • preferencje i upodobania,
  • zwyczaje,
  • sytuację rodzinną i zawodową,
  • kompleksy,
  • zadania, jakie masz danego dnia do wykonania.

Co stroj mowi o kobiecie?

Wbrew pozorom możemy dokonać szerokiej interpretacji stanu danej osoby na podstawie ciuchów:

  • czerwony – sięgają po niego osoby o niskim ciśnieniu krwi lub przemęczone, ale też ludzie pragnący zainteresowania, którzy wytrwale dążą do celu;
  • niebieski – podkreśla inteligencję, oryginalność i nieszablonowość myślenia;
  • granatowy – jest kolorem dla osób ambitnych, żądnych władzy i chcących kierować innymi;
  • żółty – wybierają go ludzie komunikatywni, lubiący dużo mówić;
  • pomarańczowy – pozytywne nastawienie do życia i dążenie do wyznaczonych celów;
  • grafitowy – ubrania w tym kolorze wybierają osoby poszukujące harmonii i bezpieczeństwa;
  • różowy – wołanie o czułość, ciepło, wsparcie i delikatność;
  • zielony – sięgają po niego ludzie niespokojni i nerwowi;

Psychologia ubioru

Interpretacji i zrozumienia człowieka możemy dokonywać tylko w sytuacji, gdy ubiera się sam. Pomoc stylisty, choć jest przydatna, jeśli chcemy zakryć mankamenty sylwetki, może powodować złudne wrażenie odbioru.

Sfery ubioru

Ludzkie ciało dzielimy na:

  • sferę głowy, która symbolizuje ambicje, marzenia i sposoby myślenia;
  • tułów – odnoszący się do działania w obecnej sytuacji;
  • sferę dolną, która wyraża to, jak zostaliśmy ukształtowani (korzeń, podstawa).

Dlatego spójrz w lustro, przeanalizuj swój ubiór i zastanów się, co chcesz przekazać otoczeniu. A może w Twojej szafie brakuje ciuchów, które doskonale Cię wyrażą? Jeśli tak, zapoznaj się z ofertą: https://infinityfashion.pl/spodnie i zacznij świadomie tworzyć stylizacje, które wysyłają niewerbalne komunikaty do innych osób.

Rodzaj stroju

Przykładem może być wybór stylizacji luźnych (oznaczających wolność, swoboda i luz, łamanie konwenansów) lub obcisłych ubrań (symbolizujących poukładanie, klarowność i formalność).

Znaczenie kolorów

  • szary – doświadczenie, skromność, wierność, zamknięcie w sobie;
  • czarny – indywidualizm, aktywność, powaga, elastyczność, inteligencja;
  • czerwony – egocentryzm, pewność siebie, żądza władzy, energia;
  • biały – realizm, uczuciowość, pomysłowość;
  • żółty – pracowitość, koncentracja, gadatliwość, kreatywność;
  • pomarańczowy – dynamiczność, zapał do pracy, pomysłowość;
  • zielony – lojalność, spokój, przyjazne nastawienie, bezkonfliktowość;
  • niebieski – potrzeba dokonań, inteligencja, pracowitość, kreatywność, twórczość;
  • granatowy – chęć kontroli, odpowiedzialność, profesjonalizm;
  • fioletowy – romantyzm, doświadczenie, zainteresowanie sferą duchowości, gotowość do poświęcenia;
  • brązowy – realizm, niezawodność, rzetelność, równowaga i stabilność życiowa.

Ubrania są naszym okryciem przed światem zewnętrznym, które doskonale potrafią maskować, to, co chcemy ukryć, ale i podkreślić to, co chcemy przekazać innym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj