Jeśli prowadzisz określony biznes, to oznacza, że się na profilu swojej działalności znasz jak nikt inny. Jeśli masz restaurację, znasz się na smaku i doskonałych potrawach, jeśli układasz kwiaty, znasz tysiące gatunków i wiesz jakie dzieła sztuki można z nich stworzyć. Ale czy jednocześnie można samodzielnie wykonywać skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Generalnie skuteczne pozycjonowanie stron www polega na zwiększeniu ich widoczności w sieci. To znaczy, że dobrze pozycjonowane strony internetowe w wyszukiwarce Google będą lepiej widoczne, ponieważ będą przez ich roboty zweryfikowane i uważane za bezpieczne oraz odpowiednie pod kątem treści dla odbiorców. Dla wyszukiwarki Google ważne jest używanie słów kluczowych (frazy kluczowe), czyli fraz pojawiających się najczęściej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Jeśli będą pojawiać się w często aktualizowanych treściach w witrynie, to znaczy, że pozycjonowanie strony www jest zrobione dobrze. Osobnym zagadnieniem jest optymalizacja strony, linkowanie wewnętrzne jako dodatek, aby roboty Google Search mogły się swobodnie poruszać po serwisie.
Jak trzeba robić pozycjonowanie stron internetowych, żeby było skuteczne?
Warto wykorzystać na początek takie narzędzia udostępnione przez Google, jak Google Search Console. Trzeba jednak wiedzieć, jak najlepiej wykorzystać potencjał tego narzędzia i co zrobić z wynikami, jakie nam przekaże po wykonanym zadaniu. Jeśli strona jest praktycznie niewidoczna w wynikach wyszukiwania Google, warto najpierw przeprowadzić audyt SEO, który wskaże najważniejsze miejsca wymagające poprawy i zmian. Jedynie profesjonalna strategia pozycjonowania, samo SEO – pozycjonowanie stron i ich optymalizacja oraz analiza konkurencji pozwoli uzyskać lepsze wyniki – w tym oczywiście wyniki sprzedażowe i wpłynąć na poprawienie widoczności witryny dla potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej – samemu czy z pomocą profesjonalisty?
Właśnie ze względu na ilość narzędzi wymagających dużej znajomości, pozycjonowania strony nie warto wykonywać samodzielnie. Przy pozycjonowaniu stron www znajomość zasad rządzących takimi narzędziami, jak Search Engine Optimization czy zagadnień, jak content marketing, to absolutna podstawa, której zrozumienie i przyswojenie zabiera nieraz naprawdę dużo czasu. Czasu, który można poświęcić na rozwijanie swojej pasji i swojej firmy. Strategię pozycjonowania np. sklepu internetowego nieraz przygotowuje się naprawdę długo i mozolnie, dlatego po prostu lepiej zostawić to profesjonalistom.