Jesteś odpowiedzialny za sprawy związane z reklamą i marketingiem w swojej firmie? Zajmujesz się tworzeniem kampanii reklamowych online i nie obce są ci takie pojęcia jak newsletter, adwords, google ads i inne z nimi związane? Jeżeli tak, na pewno słyszałeś także o czymś takim, jak model AIDA Jest to skrót określający strategię, wg której powinno się przygotowywać skuteczne reklamy i kampanie e-commerce. Tworząc je wg modelu AIDA, powinny skupiać się na 4 poniższych kwestiach, od których ten skrót powstał.

Co oznacza AIDA?

  • Attention – uwaga;
  • Interest – zainteresowanie;
  • Desire – pożądanie;
  • Action – działanie.

Pojawia się w tym miejscu pytanie, czy ciężko jest stworzyć kampanie, które będą działać wg modelu AIDA? Odpowiedzi na to pytanie trzeba udzielić sobie samemu, a pomocny w tym będzie artykuł poświęcony tej kwestii, dostępny na stronie adwords-seo.pl. W artykule poruszane są takie kwestie jak model AIDA przykłady oraz wiele innych związanych z nim.

Jak tworzyć treści, aby potencjalny klient się nimi zainteresował?

Głównym zadaniem reklamy, jak również tworzonych treści i publikowanych na stronie www, jest przyciągnięcie uwagi czytelnika. Jego zainteresowanie należy następnie przekonwertować na chęć podjęcia działania. Oczywiście z takim skutkiem, który będzie zgodny z oczekiwaniem reklamodawcy. Model AIDA ma ułatwić podjęcie decyzji zakupowej, rozwiewając przy tym ewentualne wątpliwości i obawy. Treści użyte do zbudowania twojej oferty powinny być wiarygodne i budzące zaufanie. Muszą zwrócić uwagę odbiorcy na takie kwestie jak skuteczne spełnienie oczekiwań potrzeb, które już się pojawiły lub dopiero powstaną.

Czy model AIDA ma na celu wzbudzenie zainteresowania u klientów?

Oczywiście, że tak. W przypadku artykułów lub innych treści publikowanych na stronie WWW można podzielić to na kilka etapów:

  • Uwaga — wzbudzana przez chwytliwy tytuł;
  • Zainteresowanie — pierwszych kilka zdań tekstu;
  • Pożądanie — wyjaśnienie powodów i określenie korzyści, wynikających z podjęcia takiej, a nie innej decyzji;
  • Działanie — wezwanie CTA, czyli call to action, np. w postaci linku do złożenia zamówienia online.

Tworzenie tekstów wg modelu AIDA daje zauważalne korzyści w przypadku content marketingu, a także publikując posty w mediach społecznościowych. Potencjalni klienci, dowiadując się przydatnych informacji z twoich artykułów, chętniej zdecydują się na zakupy w twoim sklepie lub powierzenie ci wykonania jakiejś usługi. Pamiętaj, AIDA to podstawowy model tworzenia skutecznych treści i przekazów reklamowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj